جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۰۷:۰۷

افق روشن صنعت نفت؛
عبور از سد تحریم‌های ظالمانه و فراهم آوردن شرایط رشد شرکت‌ها
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت هشتمين نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان در پیامی اعلام کرد: اگرچه بهره برداری از هر میدان نفتی ممكن است با حفر اولین چاه امکان پذیر شود اما بر کسی پوشیده نیست که توسعه میدان و راهبری عملیات فرآورش نفت و گاز نیازمند اجرای مستمر طرح‌ها و پروژه‌های توسعه ای مرتبط با شرایط فیزیکی میدان است و بدون مطالعه و اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها، برداشت صیانتی امکان پذیر نخواهد بود. تأمین کالاهای اساسی یکی از الزامات اجرا، تکمیل و راه اندازی طرح‌ها و پروژه‌هاست و به همین دلیل شرکت‌های تأمین کننده کالا و خدمات نفتی یکی از مهمترین ذینفعان شرکت‌های تولیدی نفت و گاز هستند.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، قدیمی‌ترین شرکت نفتی خاورمیانه است که در طول سالیان دراز، با راهبری میدان‌های بزرگ نفتی و تولید بیش از 80 درصد نفت کشور، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته اما  این شرکت توانسته است با تکیه بر توانمندی کارشناسان خود و طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های توانمند داخلی بیش از 39 هزار روز را  بی وقفه به تولید نفت و گاز بپردازد. به جرأت می‌توان عبور از سد تحریم‌های ظالمانه و فراهم آوردن شرایط رشد شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات مهم و استراتژیک صنعت را یکی از دستاوردهاي تاریخ سیاسی و اقتصادی کشور دانست كه مناطق نفت خيز جنوب در آن نقش پيشگامي داشته است.

با مطرح شدن جدی بحث توانمندسازی شرکت‌های داخلی و اکتفا به تولید داخل، اين شركت در راستاي سياست‌هاي راهبردي وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران، طرح‌ها و پروژه‌هاي متعددي در بخش بومي سازي تجهيزات صنعت نفت به مرحله اجرا گذارده كه در نتيجه آنها در 10 سال اخير افزون بر 7هزار قلم کالای راهبردي صنعت نفت، بومي‌سازي شده است كه حدود 6 هزار قلم آن طي پنج سال اخير ساخت داخل شده‌اند.  علاوه بر اين بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، ساخت 7 هزار قلم کالای مورد نیاز اين شرکت، از قبيل  قطعات مورد نیاز حفاری، ماشین آلات دوار( توربین، پمپ و کمپرسور) مواد شیمیایی و قطعات یدکی در دست بررسي و اقدام است. در همين راستا با ابلاغیه وزير نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه خانواده کالایی و تجهیزات اولویت دار صنعت و حمایت از تولید کنندگان داخلی، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان پیشگام بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت نفت با جديت در اجراي اين برنامه اقدام كرده است.

در اين ارتباط به دنبال تشکیل کارگروه راهبری با مدیریت معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت و عضویت مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و انتخاب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شرکت معین، این شرکت عهده دار مسئولیت تجمیع، ارائه نیازها و بررسی‌های کارشناسی و ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در4 گروه کالایی مته‌های حفاری (ROCK BIT & PDC ) ، تجهیزات سر چاهی (W/H & X-MASS)،  پمپهای درون چاهی میله مکشی (SRP) و توربین گردید. اخيراً نيز بر اساس مصوبه‌ وزير نفت، شركت ملي مناطق نفتخيز به عنوان شركت معين در ساخت فناورانه دكل‌هاي خشكي تعيين شد كه نياز سنجي و بررسي مشخصات فني و فرآيند ساخت اين تجهيز مهم توسط مديران و كارشناسان اين شركت تحت پيگيري مستمر بوده و از پيشرفت خوبي برخوردار است.

در اين ارتباط رونمايي از اولين پمپ فرآيندي BB3 ، يكي از مهم ترين تجهيزات مورد نياز صنعت نفت، كه توسط يكي از شركت‌هاي توانمند داخلي طراحي و ساخته شده است انجام خواهد پذيرفت. به هر روي، برپایی نمایشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان فرصت خوبی برای شناسایی شرکت‌های توانمند جدید و تداوم همکاری با شرکت‌های مطرح است و اینگونه نمایشگاه‌ها فضای همکاری و تبادل تجربیات را برای کارشناسان صنعت نفت در بخش دولتی و خصوصی فراهم می‌آورد. ما امیدواریم در هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان مانند سال ‌های گذشته شاهد همکاری و همبستگی میان سازندگان و استفاده کنندگان تجهیزات نفت باشیم تا ورای همکاری‌های دوجانبه، شرایط حضور در عرصه‌های بین المللی نيز برای سازندگان و بخش خصوصي توانمند داخلي فراهم آید.



  کد خبر : 1458
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :